Οι αγορές ταύρων γεννιούνται μέσα στον πεσιμισμό, μεγαλώνουν με τον σκεπτικισμό, κορυφώνονται με την αισιοδοξία και πεθαίνουν μέσα στην ευφορία
(Τζόν Τέμπλετον)

Τετάρτη 27 Νοεμβρίου 2013

Χωρίς την σοβαρή μείωση του δημοσιονομικού κόστους, μην ελπίζουμε σε ανάπτυξη

Χωρίς την σοβαρή μείωση του δημοσιονομικού κόστους, μην ελπίζουμε σε ανάπτυξη


Σχεδόν ο μισός Ελληνικός πληθυσμός σιτίζεται, με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, από το δημόσιο. Η κατάσταση αυτή, μην το ξεχνάμε, αποτελεί την κύρια αιτία της κρίσης.
Συνεπώς θα πρέπει όσο γίνεται ταχύτερα, αποτελεσματικότερα αλλά και δίκαια η κατάσταση αυτή να αλλάξει με σημαντική μείωση των ανθρώπων που εξαρτώνται οικονομικά από το δημόσιο. Η οικονομική απεξάρτηση χιλιάδων συνανθρώπων μας από το μισθολόγιο του ελληνικού δημοσίου είναι αδήριτη ανάγκη, διότι αδυνατεί να τους απασχολήσει σε παραγωγικές εργασίες, τις οποίες όμως μπορεί υπό προϋποθέσεις να προσφέρει ο ιδιωτικός τομέας της οικονομίας.

Μια λύση θα ήταν όλοι οι υπεράριθμοι και νεότεροι σε ηλικία υπάλληλοι του δημοσίου εν ευρεία εννοία(και εκτός ΑΣΕΠ) να τεθούν άμεσα εκτός δημοσίου και το κράτος να αναλάβει για μια περίπου 5ετία να τους χορηγεί το 50-60% του μισθού τους ώστε να έχουν τα αναγκαία προς το ζειν και παράλληλα την ευχέρεια αναζήτησης και ανεύρεσης νέας εργασίας. Στην περίοδο αυτή θα τους παρέχεται δωρεάν κάθε δυνατότητα εκπαίδευσης σε νέες εργασίες αλλά και η καταβολή του μειωμένου μισθού τους ανεξαρτήτως αν βρουν εργασία μόνιμης ή μη απασχόλησης. 
Επίσης το δημόσιο παράλληλα θα άρει όλα τα εμπόδια που τεχνητά κρατούν τα επαγγέλματα "κλειστά" ή γενικά δυσπρόσιτα σε νέους που μπορούν και επιθυμούν να εισέλθουν σε αυτά. Το ίδιο ισχύει και για την ανάγκη για περαιτέρω βελτίωση των συνθηκών ανάπτυξης του ανταγωνισμού σε πολλούς κλάδους της ελληνικής οικονομίας.
Προς την κατεύθυνση του εξορθολογισμού της οικονομίας, σημαντικές περικοπές μπορούν να γίνουν και στις λειτουργικές δαπάνες πέραν εκείνων που άμεσα θα προκύψουν από την μείωση των δημοσίων υπαλλήλων. Οικονομίες αξιόλογες επίσης μπορούν να προκύψουν και από μια σωστή και δίκαιη διαχείριση του λογαριασμού που αφορά στους συνταξιούχους. 
Δημοσιονομικές αλλαγές αυτής της μορφής αναγκαστικά συνδέονται και εξαρτώνται από τον ευρύτερο οργανωτικό και διοικητικό εκσυγχρονισμό του κράτους (κυρίως μέσω της ενσωμάτωσης της πληροφορικής στις λειτουργίες της διοικητικής μηχανής).

Η διαχείριση του σημαντικά μικρότερου πλέον δημοσιονομικού κόστους που λογικώς θα προκύψει θα οδηγήσει στην αναγκαία μείωση των φορολογικών συντελεστών προϋπόθεσή για την προσέλκυση και πραγματοποίηση παραγωγικών επενδύσεων...Επιπλέον ένας λόγος ακόμα είναι ότι θα βελτιώσει το οικονομικό κλίμα, λόγω της εμπιστοσύνης που τέτοιες καινοτόμες δημοσιονομικές πρωτοβουλίες προκαλούν στους επιχειρηματικούς και επενδυτικούς κύκλους.

Χωρίς την σοβαρή μείωση του δημοσιονομικού κόστους και με δεδομένη την ανάγκη για εξάλειψη της φοροδιαφυγής, δεν πρέπει, κατά την γνώμη μου, να περιμένουμε να συμβεί κάποιο είδος ανάπτυξης. Οι δυσβάστακτοι φόροι θα αυξάνουν και η αναποτελεσματικότητα τους, όπως για παράδειγμα του φόρου ακινήτων, θα κατατρώει ότι ελάχιστο περιουσιακό στοιχείο παρέμεινε στον ιδιωτικό τομέα της οικονομίας. Μετά από συνεχή κλείσιμο (λόγω κυρίως τεχνητής αύξησης του κόστους) αλλά και λεηλασίας (μέσω κρατικοποιήσεων) εκατοντάδων παραγωγικών επιχειρήσεων στα 30 τελευταία χρόνια, προετοιμάζονται τώρα οι συνθήκες για την τελευταία και οριστική λεηλασία της όποιας ακίνητης, μικρής ή μεγάλης, περιουσίας που έχει ο Έλληνας. Κατόπιν τούτων, ο φαύλος κύκλος της πενίας και ύφεσης θα βαθαίνει συνεχώς.
-------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

αναδημοσίευση από το διαδίκτυο: 


 Σχολεία στη Φινλανδία

   Άνοιξαν τα σχολεία.  

Σε μια μακρινή χώρα, στη Φινλανδία, που εδώ και μια δεκαετία οι μαθητές της βγαίνουν πρώτοι σε όλες τις διεθνείς αξιολογήσεις του ΟΟΣΑ   γιορτάζουν τις μέρες αυτές.
Γιορτάζουν , γιατί μετά από
 τους δύο μήνες των θερινών διακοπών βρέθηκαν ξανά με τους συμμαθητές και δασκάλους - φίλους τους, στη μικρή κοινότητα του σχολείου τους.

Στη Φινλανδία, στα πολυθέσια και ολοήμερα σχολεία θα βρεις παιδιά από 8 μηνών μέχρι 16 ετών.

Όταν εργάζονται και οι δύο γονείς μπορούν να αφήσουν το 8 μηνών και άνω παιδί τους στο σχολείο μαζί με τα μεγαλύτερα αδερφάκια του. Στη μικρή κοινότητα του σχολείου θα βρεις παιδιά με ειδικές ανάγκες, αφού, σκοπίμως, δεν υπάρχουν ειδικά ιδρυματικά-σχολεία. Θα βρεις βρέφη, να μαθαίνουν από μικρά να συνυπάρχουν με μεγάλους και αναπήρους, όπως στην κοινωνία των μεγάλων,  καλλιεργώντας το αίσθημα της ευθύνης και της αλληλεγγύης των μεγάλων παιδιών προς τα μικρότερα και προς τα διαφορετικά.

Στη Φινλανδία
 γιορτάζουν, γιατί θα βρεθούν πάλι σε σχολεία με σύγχρονα εργαστήρια και αμφιθέατρα, με κλειστά γυμναστήρια,  με εστιατόρια με το δωρεάν φαγητό και το σημαντικότερο, γιατί θα μάθουν και θα δημιουργήσουν γνώση με τους δασκάλους - φίλους τους, παίζοντας, συζητώντας και μελετώντας διάφορα βιβλία και όχι ένα υποχρεωτικό σε κάθε μάθημα, όπως στην Ελλάδα. (Οι δάσκαλοί μας, ακόμη και να θέλουν να πάρουν πρωτοβουλίες δημιουργικής  μάθησης δεν μπορούν. Είναι υποχρεωμένοι να δουλέψουν με συγκεκριμένα βιβλία με ένα στόχο: «να βγει όπως-όπως η ύλη», αποστηθισμένη βεβαίως).

Τα παιδιά στη Φινλανδία, στις πρώτες έξι τάξεις, κάνουν συχνά τεστ, όχι όμως για να βαθμολογηθούν  αλλά
 για να διαπιστωθούν οι αδυναμίες τους ώστε να τους παρασχεθεί εξατομικευμένη ενισχυτική διδασκαλία.
Η φιλοσοφία τους είναι , «η βαθμολογία αποθαρρύνει και ωθεί ακόμη περισσότερο στην άρνηση μάθησης τον κακό μαθητή, ενώ επιβραβεύει τον καλό μαθητή, που έτσι κι αλλιώς δεν χρειάζεται τον επιβραβεύει».

Τα παιδιά στη Φινλανδία μπορούν ήδη από τις πρώτες τάξεις,
 να επιλέξουν ακόμη και το ημερήσιο πρόγραμμά τους. Ένα παιδί της δευτέρας δημοτικού, μπορεί μια ημέρα να επισκεφτεί κάποιο μάθημα της τρίτης ή ακόμη και της πρώτης, αν νομίζει πως αυτό χρειάζεται περισσότερο.

Τα παιδιά στη Φινλανδία αλλά και σε πολλές άλλες χώρες, που το εκπαιδευτικό τους σύστημα είναι ανάμεσα σε εκείνο των πρώτων πέντε στον κόσμο, όπως στην Ιαπωνία, Κορέα και Καναδά, όταν έχουν τεστ στα μαθηματικά, φυσική, χημεία, ακόμη και στη γλώσσα τους, επιτρέπεται να έχουν μαζί τους βοήθημα
 (βιβλίο με τους μαθηματικούς, φυσικούς, χημικούς τύπους και λεξικό γλώσσας). Οι διδάσκοντες   δεν έχουν κανένα λόγο να απαιτήσουν από τα παιδιά να μάθουν απ έξω πράγματα, που μετά από μερικές εβδομάδες δε θα θυμούνται. Αυτό που τους ενδιαφέρει είναι να μάθουν τα παιδιά τους να σκέπτονται λογικά, με κριτική αναλυτική σκέψη, κατανοώντας περίπλοκα νοήματα και αλληλοσυσχετισμούς. Με λίγα λόγια, τους ενδιαφέρει να αγαπήσουν τα παιδιά τη μάθηση και το βιβλίο για να συνεχίσουν να μαθαίνουν μόνα τους. Με το ζόρι δε μαθαίνει κανείς. Με το ζόρι μπορείς μόνο να αποστηθίσεις ξένη γνώση, για λίγο καιρό.

Όταν το απόγευμα, μετά την ενισχυτική διδασκαλία, οι Φινλανδοί μαθητές πάνε στο σπίτι, αφήνουν τη σάκα με τα βιβλία
 στο σχολείο. Όλη η υπόλοιπη ημέρα τους ανήκει. Χαίρονται την παιδικότητά τους.

Τεστ για το σπίτι απαγορεύονται.
 Η λέξη φροντιστήριο δεν υπάρχει ούτε στο λεξικό τους.
Είναι πρώτα στην Ευρώπη στην ανάγνωση εξωσχολικών βιβλίων και
 τελευταία σε τηλεθέαση.

Τα ελληνόπουλα τρέχουν από φροντιστήριο σε φροντιστήριο σαν κουρδιστά πορτοκάλια. Το μόνο που τους μένει μετά, είναι να καθίσουν εξαντλημένα μπροστά στην τηλεόραση μέχρι να τους πάρει ο ύπνος. Σε καμιά άλλη χώρα του κόσμου δε βλέπεις παιδιά με τσάντες να κυκλοφορούν μέχρι τα μεσάνυχτα τρέχοντας σαν τον Βέγγο να προλάβουν το επόμενο μάθημα αποστήθισης, προς μεγάλη ικανοποίηση των φροντιστηρίων.

Είναι δυνατόν αυτά τα τραύματα της χαμένης παιδικότητας να μην έχουν βαθιές και μακροχρόνιες ψυχικές συνέπειες;

Τα περισσότερα ελληνόπουλα φοιτούν άκεφα σε  σχολεία, που συνήθως μοιάζουν με γκαράζ αυτοκινήτων.  Θα συναντήσουν δασκάλους, για τους οποίους, η λέξη εξατομικευμένη προσέγγιση μαθητή με ιδιαίτερα προβλήματα, υπάρχει μόνο στα λεξικά. Θα πρέπει να αποστηθίσουν κακογραμμένα βιβλία πάνω στα οποία θα εξεταστούν. Όποιος  έχει την καλύτερη μνήμη ή τις καλύτερες τεχνικές αποστήθισης, όχι απαραίτητα και το καλύτερο μυαλό, θα επιβραβευθεί. Οι κακοί μαθητές θα τιμωρηθούν και θα σπρωχθούν στη μαθησιακή άρνηση.   

Γιατί αλήθεια συμβαίνουν όλα αυτά  στο σημαντικότερο τομέα μιας χώρας όπως είναι η παιδεία, από την οποία εξαρτώνται όλα τα άλλα;
Γιατί βασανίζουμε δίχως λόγο ότι πολυτιμότερο έχουμε, τα παιδιά μας;
 Γιατί, ενώ πληρώνουμε τα περισσότερα λεφτά στον κόσμο για την παιδεία (στην παραπαιδεία των φροντιστηρίων), έχουμε μια τόσο άθλια δημόσια παιδεία;

   Οι έχοντες και κατέχοντες, ανάμεσά τους οι εκάστοτε κυβερνώντες και εξουσιάζοντες, που στέλνουν τα παιδιά τους σε πανάκριβα ιδιωτικά σχολεία, δεν αισθάνονται την ανάγκη να δοθούν  περισσότερα χρήματα στη δημόσια παιδεία, όπως δεν έχουν κανένα λόγο να δώσουν λεφτά για τη δημόσια υγεία αφού αν χρειαστεί, οι ίδιοι και τα παιδιά τους θα πάνε στοMemorial. Αυτή είναι η μοναδική εξήγηση και καμία άλλη για τα άθλια δημόσια σχολεία μας. Όλα τα άλλα είναι δικαιολογίες προς βλάκες!
Στη Φινλανδία, ο γιος του πρωθυπουργού, του προέδρου της ΝΟΚΙΑ, του θυρωρού της πολυκατοικίας και του χασάπη της γειτονιάς πάνε στο ίδιο δημόσιο σχολείο. Γι αυτό και έχουν κάθε λόγο να δίνουν τα διπλάσια ακριβώς λεφτά από εμάς, γύρω στο 7% του ΑΕΠ, για την παιδεία τους.
«Βάση της εκπαίδευσής μας είναι η ισότητα όλων στο σχολείο», λέει η υπουργός τους.

Οι Φινλανδοί αγαπούν την πατρίδα τους, όχι σαν μια αφηρημένη ιδέα, αλλά σαν ζωντανό οργανισμό. Γι αυτούς πατρίδα είναι πάνω απ' όλα ο λαός τους, οι άνθρωποί τους, τα παιδιά τους.



Αλέξανδρος Πιστοφίδης

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Επίσης: 

α) διαβάστε


β) ακούστε

γ) χαμογελάστε!

δ) φιλοσοφείτε!

ε) επενδύστε!


 Μουσικές Επιλογές! 

Δεν υπάρχουν σχόλια: