Οι αγορές ταύρων γεννιούνται μέσα στον πεσιμισμό, μεγαλώνουν με τον σκεπτικισμό, κορυφώνονται με την αισιοδοξία και πεθαίνουν μέσα στην ευφορία
(Τζόν Τέμπλετον)

Παρασκευή 14 Μαρτίου 2014

Φιλελεύθερη Ελλάδα! Άνεμος Αλλαγής

Φιλελεύθερη Ελλάδα!
                 Άνεμος Αλλαγής

Χρόνια τώρα η Ελλάδα ταλαιπωρείται από κάθε είδους κρατικής αυθαιρεσίας και αυθάδειας απέναντι στον πολίτη. Αιτία ο εσωστρεφής χαρακτήρας των διοικούντων διανθισμένος από την αλαζονεία, την αμετροέπεια, την ναρκισσιστική ενδοσκόπηση και την μειωμένη διάθεση για πραγματικά γενικευμένη ευημερία και παιδεία. Ακόμη και στις πιο καλές στιγμές του Έθνους μας, όπου  τα πιο φωτεινά διοικητικά και πολιτικά μυαλά των συμπολιτών μας διακρίθηκαν, το πολιτικό πεδίο ήταν τόσο παιδευτικά ρηχό  που τους απέβαλε, τους εξόρισε, τους γύρισε την πλάτη.

Ο συντηρητισμός ήταν κατάλληλο μέσο για να «φωλιάζουν» κάθε είδους στενόμυαλες αντιλήψεις  και κυρίως προκαταλήψεις που περιόριζαν την ελευθερία του ανθρώπου στα στοιχειώδη.  Από την προστατευτική σκέπη του συντηρητισμού δεν εξαιρούνται και «σύγχρονα» ρεύματα που ανεπτύχθησαν στον τελευταίο αιώνα, όπως του σοσιαλισμού σε όλες τις αποχρώσεις του.

Η λαμπρή επανάσταση του 1821 έδιωξε τον Οθωμανό κατακτητή και απελευθέρωσε την Πατρίδα. Ήταν μια μεγάλη αρχή ελευθερίας, που όμως δεν ολοκληρώθηκε. Η Επανάσταση απελευθέρωσε το Γένος μας από τον Οθωμανικό ζυγό δίνοντας στους Έλληνες την Πατρίδα τους.
Όμως δεν πέτυχε να οργανωθεί σε σύγχρονο ελεύθερο Κράτος. Ο πρώτος Κυβερνήτης που το επιχείρησε το πλήρωσε με την Ζωή του. Η απληστία της κάθε «κοτζαμπάσικης αντιπολίτευσης» από τότε μέχρι σήμερα στερεί την απόδοση των ελευθεριών όχι μόνο πολιτικών αλλά και οικονομικών στους πολίτες. Χωρίς Οικονομικές Ελευθερίες οι λαοί είναι σκλάβοι. Δεν υπάρχει Ανεξαρτησία αν ο Πολίτης δεν έχει  ταυτόχρονα δικαίωμα επί της εργασίας, της περιουσίας και της προσωπικότητας του. Ένα πολιτικό σύστημα είναι ελεύθερο όταν  προνοεί για αυτά και να τα προστατεύει.

Μια πολιτική φιλοσοφία, Ο Φιλελευθερισμός, μια κοσμοθεωρία, που είναι βαθειά θεμελιωμένη στις αξεπέραστες πανανθρώπινες ιδέες της Ελευθερίας, της Δικαιοσύνης και της Ισότητας.
Εμείς, οι φιλελεύθεροι δεχόμαστε ένα ευρύ φάσμα απόψεων και γενικά υποστηρίζουμε ιδέες, όπως τα πολιτικά δικαιώματα, την ελευθερία του Τύπου, την διεξαγωγή ελεύθερων και δίκαιων εκλογών, το ελεύθερο εμπόριο, την ιδιοκτησία και την θρησκευτική ελευθερία.

Είναι καιρός στην Ελλάδα να έρθει ο Άνεμος Αλλαγής. Ο Άνεμος που θα βάλει στην άκρη της ιστορίας ό,τι παλιό και στην θέση του θα οικοδομήσει με βάση την Ελευθερία στην Οικονομία, στον Πολιτισμό, στις Εξωτερικές Σχέσεις, παντού.
 
Ο φιλελευθερισμός, ιστορικά, ως μια πεφωτισμένη ξεχωριστή πολιτική κίνηση αναπηδά στη διάρκεια του διαφωτισμού και γίνεται εξόχως δημοφιλής μεταξύ των φιλοσόφων και των οικονομολόγων.
Ο φιλελευθερισμός απορρίπτει μετά βδελυγμίας τα στερεότυπα κάθε εποχής, όπως τα κληρονομικά προνόμια και εκείνα που πηγάζουν από τίτλους ευγενείας ή την απόλυτη μοναρχία (ελέω Θεού βασιλεία) και άλλα που είναι κρυμμένα σε πρακτικές ή και νόμους. Θέλει τον άνθρωπο ελεύθερο και να κερδίζει την ζωή του με τον κόπο του και τις δικές του πρωτοβουλίες σε ένα κόσμο όμως που δεν του ορθώνει κάθε είδους εμπόδια και προκαταλήψεις σκόπιμα καλλιεργούμενες για τον κρατούν κάτω, ως άτομο δεύτερης κατηγορίας. Κάθε άνθρωπος έχει το φυσικό δικαίωμα στη ζωή, την ελευθερία και την ιδιοκτησία και σύμφωνα με κοινωνικό συμβόλαιο, που ανέπτυξε ο Τζών Λόκ ,  ίδρυτής του φιλελευθερισμού,  οι κυβερνήσεις δεν πρέπει να παραβιάζουν τα δικαιώματα αυτά.

Αντιτασσόμαστε, στον παραδοσιακό συντηρητισμό που επιδιώκει σήμερα, ιδιαίτερα μέσω του κομμουνισμού ή φασισμού, αλλά και μέσω άλλων ακραίων πολιτικών σχημάτων  να αντικαταστήσει την εποχή της απολυταρχία με ολοκληρωτικά πολιτικά σχήματα διακυβέρνησης και προτρέπουμε και υιοθετούμε ως τρόπο διακυβέρνησης την αντιπροσωπευτική δημοκρατία και το κράτος δικαίου. Η άμεση δημοκρατία είναι ο απώτερος στόχος.

Η ιεραρχική δομή των σχέσεων μεταξύ των ανθρώπων δεν περιορίζει επουδενί την μεταξύ τους ισότητα και υπάρχει για λόγους αποτελέσματος και διευκόλυνσης της επικοινωνίας και θεωρούμε ως  ηθικά απαράδεκτη την αλαζονεία στην εξουσία και την απληστία στον πλούτο.

Οι προσωπικές επιτυχίες και επιτεύγματα που θα πραγματοποιούνται εις βάρος των ανθρώπων είναι αυθωρεί καταδικαστέα. Η  δημιουργία πλούτου αυξάνει την απασχόληση , μειώνει την ανεργία και έχει θετικό αντίκτυπο στη ζωή των ανθρώπων. Ο πλούτος όμως πρέπει να είναι προϊόν νόμιμης δραστηριότητας και η φορολόγηση του να είναι αναλογική πάνω στο εισόδημα. Η αναλογικότητα του φόρου εισοδήματος εκτός του ότι είναι συνταγματική επιταγή, έχει να κάνει και με την προστασία της ικανότητας του φορολογουμένου να προσφέρει σημαντικά στην οικονομική ζωή του τόπου. Άτομα που ψεύδονται σε διαπραγματεύσεις, που επιδοκιμάζουν και εγκρίνουν ανήθικες συμπεριφορές στο χώρο εργασίας, ή χρηματίζονται και  λένε ψέματα στους συναλλασσομένους αποτελούν παράσιτα στην οικονομική ζωή και πρέπει ένα ευνομούμενο κράτος να έχει τους κατάλληλους μηχανισμούς να τα εντοπίζει και η δικαιοσύνη να τα τιμωρεί παραδειγματικά.

Σήμερα είναι η ευκαιρία η Ελλάδα να οργανωθεί σε ένα σύγχρονο ελεύθερο, δίκαιο και αποτελεσματικό κράτος, είναι ευκαιρία να ολοκληρωθεί ότι δεν έγινε από την Επανάσταση του ΄21 μέχρι τώρα. Από τα οικονομικά ερείπια που κατέλειπε η άφρων πολιτική της χρεοκοπίας, ένας Άνεμος Φιλελεύθερων Αλλαγών αναμένουμε να σηκωθεί με επιτυχία.


Τα πολιτικά κόμματα που εμφορούνται από φιλελεύθερες απόψεις είναι εκείνα που καλούνται να φέρουν σε επιτυχία το έργο της ανανεωτικής και ζωογόνους Αλλαγής.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------


14/3/2014

11/3/2014

2/3/2014

Οικονομικες και Πολιτικες Ελευθεριες – Δρ. Aeon Skoble

..........................................................................................
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Η Επανάσταση του 1821 ήταν κατά 70% εμφύλιος και κατά 30% πόλεμος κατά των Τούρκων. Ομονοούσαμε μόνο όταν ακούγονταν τα ποδοβολητά των αλόγων του Δράμαλη και του Ιμπραήμ. Μόλις απομακρύνονταν ο κίνδυνος, ξανά αλληλομαχαιρώματα. Τις πταίει; Δεν πιστεύω σε φυλετικό DNA. Δεν υπάρχει φυλετική καθαρότητα ούτε στους Εσκιμώους. Αν θέλετε την ταπεινή μου άποψη, το πρόβλημα είναι η αναπηρία των θεσμών. Τα πολλά κέντρα εξουσίας (αρματωλοί, κοτσαμπάσηδες, προεστοί, "δυτικότροποι" διπλωμάτες, εκκλησία) που κληρονόμησε το νέο κράτος από την εποχή της Τουρκοκρατίας, ποτέ δεν έγιναν ένα. Αυτά τα κέντρα εξουσίας λειτουργούσαν και εξακολουθούν να λειτουργούν εξωθεσμικά. Ο αρματωλός μεταμορφώθηκε σε κομματάρχη, ο κοτσαμπάσης σε διαπλεκόμενο επιχειρηματία, η εκκλησία εξακολουθεί να έχει ρόλο στα πολιτικά κ.λ.π. παγιώνοντας ένα εξωθεσμικό αλλά κυρίαρχο πλέγμα ανεξάρτητων εξουσιών, που άλλοτε ανταγωνίζονται κι άλλοτε συμπράττουν με καθαρά συντεχνιακή, δηλαδή αντεθνική, λογική. Μήπως είναι καιρός να περάσουμε, έστω και με μερικούς αιώνες καθυστέρηση, στην εποχή του Διαφωτισμού; (Thanos Tzimeros, 25/3/2014)
                                                             ...........................
Παπούλιας: "Πριν από 193 χρόνια ένας λαός συγκρούστηκε με μια αυτοκρατορία, την οθωμανική, για τη λευτεριά του και την κέρδισε. Σήμερα ο λαός μας δίνει έναν αγώνα για να σπάσει τον κλοιό των δανειστών. Η ιστορία εγγυάται ότι και αυτός ο αγώνας θα είναι νικηφόρος."

Ανεύθυνε ανώτατε άρχοντα, για να σπάσεις τον κλοιό των δανειστών είναι απλό: σταματάς να δανείζεσαι! (Αλήθεια, ο Αντρέας τα γύρισε τα δανεικά για τη ροζ βίλα; Ή έσπασε κι εκείνος τον... κλοιό των δανειστών;)

Υ.Γ. Λεπτομέρεια που σας διαφεύγει: οι... δανειστές απελευθέρωσαν την Ελλάδα, όταν οι προγονοί μας είχαν καταφέρει μετά από 6 χρόνια εμφυλίου να αλληλοεξοντωθούν και ο Ιμπραήμ αλώνιζε στην Πελοπόννησο. Ακόμα και το σώμα που μετά τη ναυμαχία του Ναυαρίνου εκκαθάρισε τον Μωριά από τους Τουρκοαιγύπτιους, γαλλικό ήταν.(Thanos Tzimeros, 25/3/2014)

                                                                ..............................

ΜΕΣ' ΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ
Μετά τον Εμφύλιο, η Δεξιά εγκατέστησε ένα παρακράτος για να τρομοκρατεί τους αντιπάλους της και ένα κράτος συντεχνιακών προνομίων για να ελέγχει την κοινωνία και να εξασφαλίζει ψήφους. Στην πορεία, μετά το 1981 μπήκαν στο κόλπο και οι "άλλοι". Έτσι το πακέτο "παρακράτος - συντεχνίες" απέκτησε διακομματικό χαρακτήρα. Είναι απίστευτο το ότι αυτό το καρκινικό μόρφωμα αναγκάζεται σήμερα η (κατά δήλωσίν της) Δεξιά, με την πίεση της Ε.Ε. να το διαλύσει και το υπερασπίζεται φανατικά η (κατά δήλωσίν της) Αριστερά!
Το πολυνομοσχέδιο, άτολμα και ανέμπνευστα, προσπαθεί να άρει τις στρεβλώσεις της αγοράς. Το κυβερνητικό κομματικό κατεστημένο έδωσε μάχη για να μην αλλάξει τίποτα! Πιέστηκε, και μεταρρυθμίσεις για τις οποίες είχαμε δεσμευτεί από το 2009, τις κάνει τώρα. Έστω και έτσι όμως, είναι προς την σωστή κατεύθυνση. Ποιοι αντιδρούν, υπερασπίζοντας τις οργανωμένες και ευνοημένες συντεχνίες; Οι προστάτες των... λαϊκών δικαιωμάτων!

Μέσα σ΄αυτές τις ομοβροντίες πέρασε σχεδόν στο "ντούκου" το νέο 12ωρο ωράριο των Μουσείων και των αρχαιολογικών χώρων: 8 π.μ. - 8 μ.μ. Πρόκειται για απόλυτα σωστό μέτρο! Το φωνάζαμε χρόνια τώρα. Δεν μπορεί να έρχεται ο τουρίστας από την άλλη άκρη του κόσμου να επισκεφθεί την Ακρόπολη ή το Ασκληπιείο στην Κω και να το βρίσκει κλειδωμένο στις 3 το μεσημέρι. Ρώτησα τον Υπουργό Πολιτισμού για ποιον λόγο έκανε τόσα χρόνια να πάρει αυτή την αυτονόητα σωστή απόφαση. Και μου αφηγήθηκε μια εφιαλτική ιστορία αντιδράσεων από συνδικάτα, αριστερά κόμματα και κλίκες βολεμένων που δεν ήθελαν την παράταση με τίποτε μολονότι και νέες θέσεις εργασίας θα δημιουργούσε και χρήμα θα έφερνε.

Αν θέλετε να ξεφύγουμε από την κόλαση, τσακίστε τους λαϊκιστές. Εξαφανίστε από τον πολιτικό χάρτη τους προστάτες των συντεχνιακών προνομίων. Ψηφίστε όσους πιστεύουν ότι η προκοπή έρχεται μόνο από τη δουλειά και τον ιδρώτα, τον διανοητικό και τον σωματικό και όχι από τις υψωμένες γροθιές και τα πανώ - όπως λέγαμε στα πρώτα μας κείμενα! Δώστε τη δυνατότητα στους ανθρώπους που θεωρούν εθνικό το αληθές και δεν υπολογίζουν το πολιτικό κόστος, να ξανακάνουν αυτή τη χώρα παραγωγική και περήφανη. (Thanos Tzimeros, 2/4/2014)

                                                              ..............................

ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΑΞΙΩΝ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΙΣΜΟΣ
Με αφορμή τους διαλόγους που διαμείβονται κατά καιρούς, επεξηγούμε συνοπτικά τα παρακάτω, σε ό,τι αφορά την ιδεολογική πολιτική τοποθέτηση της ‘’κοινωνίας αξιών’’.
Τα προβλήματα που υπάρχουν σε όλες τις πολιτικές ιδεολογίες αναφύονται στο πεδίο της πρακτικής εφαρμογής. Σ΄ αυτό το πεδίο ο πολίτης και η κοινωνία επιδοκιμάζουν ή αποδοκιμάζουν τις πολιτικές, στην εφαρμογή τους.
Καθημερινά γίνεται αλληλεπίδραση και δοκιμασία των πολιτικών ιδεολογιών, μία συνεχής διαδικασία σύνθεσης. Η σύνθεση που προβάλει η ”κοινωνία αξιών” είναι ο ”κοινωνικός φιλελευθερισμός”, μια πολιτική θεώρηση διατυπωμένη και εφαρμοσμένη εδώ και αρκετά χρόνια, σε πολλές χώρες του δυτικού κόσμου και η οποία αναλύεται επαρκώς στα επίσημα κείμενα μας.
Τέσσερις είναι οι βασικές αρχές της ‘’κοινωνίας αξιών’’ για την πρακτική εφαρμογή του‘’κοινωνικού φιλελευθερισμού’’:
  • Η πρώτη είναι το ‘’κοινό καλό’’. Η αγορά πρέπει να διασφαλίζει στον πολίτη, αγαθά και υπηρεσίες καλύτερης ποιότητας σε χαμηλότερες τιμές. Η ελευθερία της αγοράς υπάρχει για το καλό του πολίτη και πρέπει να ελέγχεται όταν είναι αντίθετη προς τα συμφέροντα του.
  • Η δεύτερη είναι ‘’η θετική θεώρηση της ελευθερίας’’. Το κράτος πρέπει να  βοηθά τους πολίτες στην πραγματοποίηση των στόχων τους, να μην στέκεται εμπόδιο αλλά να διευκολύνει.
  • Η τρίτη είναι ‘’η ισότητα των ευκαιριών για όλους’’. Δηλαδή, η αξιοκρατία. Το κράτος οφείλει να παρέχει ευκαιρίες προόδου σε όλους, ανεξάρτητα από το που προέρχονται. Δεν μπορεί να εγγυάται ότι θα τα καταφέρουν, πρέπει όμως να δίνει σε όλους την ευκαιρία να προσπαθήσουν.
  • Η τέταρτη αρχή είναι ‘’η δυνατότητα του κράτους να παρεμβαίνει υπέρ των μη προνομιούχων’’. Το κράτος οφείλει να προστατεύει τους πολίτες ιδίως τους ασθενέστερους. Η έννοια της ‘’θετικής διάκρισης’’ στους νόμους, νοείται μόνο υπέρ των πιο αδυνάμων.
  • Ο ένας είναι οι υπερβολικές κρατικές παρεμβάσεις, με την μεγάλη φορολόγηση, τις υπερβολικές ρυθμίσεις και τη γραφειοκρατία.
  • Και ο δεύτερος, είναι οι μονοπωλιακές πρακτικές, τα καρτέλ και τα ολιγοπώλια του ιδιωτικού και του δημόσιου τομέα και οι διαπλεκόμενοι  με το κράτος κολοσσοί, που δυναστεύουν την αγορά. Όλα αυτά δημιουργούν τεράστια εμπόδια στις νέες επιχειρήσεις, εμποδίζοντας τες να έχουν θέση στην αγορά.
  • Το κράτος απαιτείται να παρέχει ευκαιρίες προόδου σε όλους και να ευνοεί την επιχειρηματικότητα. Αν και η ανάπτυξη της οικονομίας βασίζεται και στις Δημόσιες Επενδύσεις, εν τούτοις το κράτος δεν διεκδικεί ρόλο επιχειρηματία, αναλαμβάνει κυρίως τον διαμεσολαβητικό του ρόλο υπέρ της επιχειρηματικότητας και τον ρυθμιστικό ρόλο του σε βάρος των μονοπωλιακών καταστάσεων του δημοσίου και του ιδιωτικού τομέα. Έχει ως σκοπό να ενισχύσει τους αναπτυξιακούς παράγοντες της οικονομίας, να  εξουδετερώσει τις στρεβλώσεις της αγοράς και να απελευθερώσει τη δημιουργικότητά της.
  • Ο ‘’κοινωνικός φιλελευθερισμός’’ δεν αντιπαλεύεται το μεγάλο κεφάλαιο, το ελέγχει όμως για να μην δημιουργεί ασφυξία στην οικονομία, στην διευρυμένη επιχειρηματική δραστηριότητα, στις μικρότερες οικονομικές μονάδες και στην κοινωνία.
  • Λειτουργεί υπέρ των μικρο-μεσαίων επιχειρήσεων, που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της  οικονομίας, έχουν ανάγκη λιγότερης φορολογικής επιβάρυνσης και μείωσης της γραφειοκρατίας για να γίνουν ανταγωνιστικές. Θέλουν επίσης ένα υγιές, ανοικτό χρηματοπιστωτικό σύστημα.
  • Υποστηρίζει  τον διαμεσολαβητικό ρόλο του κράτους στην ισορροπημένη ρύθμιση της επιχειρηματικής δραστηριότητας, ώστε να μην υποβαθμίζεται το περιβάλλον που αποτελεί παράγοντα οικονομικής ανάπτυξης στη χώρα μας.
  • Ο ‘’κοινωνικός φιλελευθερισμός” έχει ως κεντρική του θέση την ατομική ελευθερία. Θεωρεί ότι η φτώχεια, η ανεργία, η κακή υγεία, η αδυναμία και η έλλειψη εκπαίδευσης, είναι  σοβαροί περιορισμοί στην ελευθερία του ατόμου. Βασική επιδίωξη του είναι να λειτουργήσει υπέρ της κοινωνικής ευημερίας με κοινωνική δικαιοσύνη, που να δημιουργεί ένα περιβάλλον ασφάλειας και αλληλεγγύης για τον πολίτη, με ορθολογικά κοινωνικά κριτήρια.


Με βάση τις αρχές αυτές  οι θέσεις της ‘’κοινωνίας αξιών’’ ουσιαστικά  επικεντρώνονται στην ισορροπία μεταξύ της ελευθερίας των αγορών και του διαμεσολαβητικού ρόλου του κράτους. Αναγνωρίζουν την αξία των αγορών, αλλά ταυτόχρονα αποδέχονται τον σημαντικό ρόλο της ελεγχόμενης κρατικής δράσης, για να υπάρξει σωστή λειτουργία και εξισορρόπηση τους σε περιπτώσεις στρεβλώσεων. Η κρατική δράση στην ουσία, επιδιώκει να απαλλάξει τις αγορές από δύο ισχυρούς ‘’ανασταλτικούς παράγοντες’’:
Η ‘’κοινωνία αξιών’’ γνωρίζει τους κινδύνους που υπάρχουν από την εγγενή τάση του συστήματος διακυβέρνησης, να συγκεντρώνει εξουσία και να αυξάνει τις κρατικές δομές.  Το κράτος θα πρέπει να είναι περιορισμένο, ελεγχόμενο, αλλά ταυτόχρονα πιο υπεύθυνο και αποτελεσματικό προς τους πολίτες, και αυτό θα γίνει μέσω της διοικητικής αποκέντρωσης, της δημιουργίας αποτελεσματικών δομών σε όλη την περιφέρεια, της μεταρρύθμισης των δομών του, της σωστής αξιολόγησης του προσωπικού, της διαφάνειας, της ηλεκτρονικής ολοκλήρωσης των υπηρεσιών του και οπωσδήποτε του περιορισμού του εντός των συνταγματικών προβλέψεων.
(http://koinoniaaxion.gr/2012/12/28/156/)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Επίσης: 

α) διαβάστε

β) ακούστε

γ) χαμογελάστε!

δ) φιλοσοφείτε!

ε) επενδύστε!


 Μουσικές Επιλογές,μέσω YouTube! 

Δεν υπάρχουν σχόλια: